عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است
عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است

* خروج بنی اسرائیل تحت رهبری حضرت موسی از مصر*

مطلب امروز در مورد خروج قوم بنی اسرائیل از مصر است ، بنی اسرائیل به معنی‌ فرزندان اسرائیل یا یعقوب پیامبر می‌باشد که بر اثر فشارها و سختیهایی که در زمان فرعون به آنها وارد میشد از مصر مهاجرت کردند و به سرزمین کنعان رفتند .
معراج مرجانی
meraj marjani


* خروج بنی اسرائیل تحت رهبری حضرت موسی از مصر*  



کتیبه ها و سنگ نوشته های متعدد از مصر قدیم مربوط به سده یازدهم و دوازدهم ق.م از اقوام " اپیرو " که تلفظ ان به " هِبرو " شباهت دارد بحث می کرده اند . قدیمی ترین این کتیبه ها دو عدد سنگ نوشته راجب به مردم اپیرو در شهر " تِب " از مقبره ای بدست امده است .



 آمنحوتپ دوم ،فرعون مصر در کتیبه خود از اسیران جنگی سخن گفته و در جزء این اسیران 127 نفر از شاهزادگان کشور " رتینو " که در میان سوریه و فلسطین واقع بود و از 3600 نفر از مردم اپیرو یا " عبری " نام برده است . دو کتیبه در کاغذ پاپیروس از رامسس دوم فرعون مصر بدست امده و در ان دستور داده شده که حبوبات میان مردم اپیرو تقسیم شود و این مردم برای حمل سنگ در ساختمان یک ستون سنگی بکار گمارده شده بودند . "
 به احتمال خیلی زیاد خروج قوم بنی اسرائیل در این زمان صورت پذیرفته است " دو کتیبه روی کاغذ پاپیروس از رامسس سوم بدست امده و در این کتیبه ها قید شده که دو هزار کارگر برسم هدیه به معبد رَع ( خدای خورشید ) تخصیص یافته است و در میان این عده از مردم اپیرو یاد شده است . کتیبه دیگر از " وادی حمامات " در مصر علیا از رامسس چهارم بدست امده و در ان 8000 نفر مردم اپیرو ذکر شده است و از این کتیبه ها واضع می شود که در ان زمان مهاجران از خارج مصر بر این سرزمین وارد می شدند 


رامسس دوم

بنابراین از روی این کتیبه ها و نظایر انها می توانیم تاریخ خروج قوم یهود را از مصر معلوم داریم و میتوان گفت فرزندان بنی اسرائیل برای مرتبه اول در شهر " تانیس " و در زمان " ستی اول " فرعون مصر که از 1303 تا 1290 ق.م سلطنت کرده به کار گمارده شده اند و این عده در سلطنت رامسس دوم (از 1290 تا 1224 ) افزایش یافته و حضرت موسی در این زمان متولد شده و سپس بشرحی که در تورات فصل دوم و سوم کتاب خروج نقل شده به مصر امده و قوم خود را در سلطنت رامسس دوم از مصر خارج کرده است . لفظ موسی در زبان مصریان بمعنی " متولد " است و این واژه اخر تاتموس نام پادشاه مصر وارد شده است بمعنی زاده " تات " خداوند مصریست . " واژه موسی در زبان عبری به معنای " از آب گرفته شده " است"
 نوشته : meraj marjani بر گرفته از کتاب افسانه ای دینی مصر باستان نوشته دکتر موسی جوان نظر فراموش نشود...

*لطفا مطالب را بدون ذکر منبع کپی نکنید *

شجره قوم بنی‌اسرائیل 


پرش از میان مکان و زمان

مطلب امروز در مورد علم متا فیزیک بوده که امروزه در برخی‌ از برهه‌های زندگی‌ مشاهده میشود ، اما دلیل و جواب خاصی‌ نمی‌توان در مورد این گونه مسائل ارائه کرد ، نظر شما را به این مطلب جلب می‌کنم .

 معراج مرجانی

meraj marjani


پرش از میان مکان و زمان



 بروس گرنان اولین کسی بود که اعلام کرد پروازش در روز 4 دسامبر 1970 غیر عادی بود . او همراه با پدرش به عنوان کمک خلبان جزیره اندورس در باهاما را به مقصد پام بیچ در فلوریدا ترک کرده بودند . گرنان به خاطر می اورد که بر سرعت هواپیما افزوده بود تا از برخورد به ابر ضخیمی جلوگیری کند . اما به نظر می رسید ابر به ملاقات او امده و کمی بعد ابر هواپیمای او را احاطه می کند . با دیدن تونل کوچکی در میان ابر او به داخل ان رفت . به امید انکه از طرف دیگر ان وارد اسمان صاف شود . اما این یک ابر معمولی نبود .



 گرنان بخاطر می اورد جدار داخلی ابر از سفیدی می درخشید و ابرهای کوچک در جهت عقربه های ساعت به طرف داخل می چرخیدند. بنظر می رسد که سرعت هواپیما غیر عادیست و برای چند ثانیه گرنان و پدرش احساس بی وزنی می کردند سپس هواپیما از تونل خارج شد و برخلاف انتظار گرنان وارد اسمان ابی نشد و وارد مه سفید مایل به سبز شد . گرنان سعی در حفظ موقعیت خود داشت ، اما متوجه شد که عقربه های قطب نمای هواپیما در خلاف عقربه های ساعت می چرخد . لوازم و تجهیزات هواپیما کار نمی کرد و او قادر به تماس با برج مراقبت نبود . از درون مه جزیره ای را تشخیص داد و با محاسبه مدت زمان پرواز متوجه شد که ان جزیره " بیمینی کیز " است ، اما چند لحظه بعد گرنان متوجه شد که جزیره مزبور سواحل میامی است . ولی چطور چنین چیزی ممکن بود ، زیرا هنوز نیمی از مدت زمان پرواز تعیین شده سپری نشده بود . گرنان وقتی که در پام بیچ فرود امد . ساعت خود را نگاه کرد . مسافرتی که در شرایط عادی 75 دقیقه طول می کشید ، حالا تنها 45 دقیقه طول کشیده بود و او 12 گالن سوخت کمتر مصرف کرده بود . در سالهای بعد، گرنان خود را فرد خوش شانسی می دانست که زنده مانده تا ماجرای سفر عجیب خود در مثلث برمودا را بازگو کند .

 Write By : meraj marjani برگرفته از کتاب مکانهای اسرار امیز


زیبایی های کرنک( کارناک)

با سلام به تمامی‌ دوستان امیدوارم که سال خوبی‌ را آغاز کرده باشید ، کشور مصر ، با پیشنه تاریخی‌ چند هزار ساله ، یکی‌ از بزرگترین کشورهای توریست پذیر در جهان می‌باشد ، کشور مصر به تنهائی دارای ۷۰ در صد از آثار باستانی جهان است که تا به امروز بر جای‌ مانده است ، کشور مصر در سال ۲۰۱۱ دستخوش بهرانهأیی شد که بر روی صنعت جهانگردی این کشور تاثیرات نا مطلوبی گذاشت . بعد از گذر از این بحران هم اکنون این کشور مسیر ترقی در جذب توریست را طی‌ می‌کند و این روند تا به امروز هم چنان ادامه دارد ، در ادامه با معرفی یکی‌ از این مناطق تاریخی‌ شما را به قدرت بینظیر این کشور اشنا می‌کنیم . شما میتوانید نظرات خود را در مورد این پست و وب ارسال کنید

meraj marjani


زیبایی های کرنک( کارناک)


 معبد کرنک در طیوه با هرم بزرگ از نظر مهارت معماری مصر رقابت میکند . یکی از بازدید کنندگان کرنک به نام آمیلیا ب . ادواردز واکنشش را در کتاب " یک هزار مایل در شمال نیل " که در 1888 منتشر شد توصیف کرده است . 
" این سالن بزرگ کرنک یکی از بهترین کارهای معماریست که توسط دست های انسان طراحی و اجرا شده ، چندین مرتبه نو شته شده و چندین مرتبه دیگر باید تکرار شود ؟ یکی از نویسندگان به ما می گوید که مساحت ان چهار برابر کلیسای نتردام در پاریس است . دیگری ان را با کلیسای سنت پیتر مقایسه کرده است. همه به ناتوانیشان در توصیف ان اقرار می کنند انتقال تصویری واقعی به کسی که این محل را ندیده است ، همانطور که نوشتم غیر ممکن است . اگر می شد این محل را به جای دیگری تشبیه کرد ، توصیف ان کار دشواری نبود ، اما واقعیت این است که در دنیا هیچ ساختمانی با ان قابل مقایسه نیست .


 اهرام شگفت انگیز تر هستند . کولیزه ( یک تئاتر بزرگ سر باز در روم باستان ) مساحت بیشتری داشته است . معبد پارتنون ( معبدی در یونان باستان ) زیباتر است . اما در اصالت ادراک ، گستردگی جزئیات ، عظمت مراتب عالیه ، سالن ستونها از ان پیشی می گیرد ( کرنک ) ... شما با تصور مردان مقتدری که ان را ساخته اند ، شگفت زده می شوید و به خود می گویید : " ان ها در ان روزها موجودات عظیمی بودند

" نوشته : meraj marjani برگرفته از کتاب فراعنه مصر smith ،Brenda ترجمه خانم آزیتا یاسائی