عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است
عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است

* خروج بنی اسرائیل تحت رهبری حضرت موسی از مصر*

مطلب امروز در مورد خروج قوم بنی اسرائیل از مصر است ، بنی اسرائیل به معنی‌ فرزندان اسرائیل یا یعقوب پیامبر می‌باشد که بر اثر فشارها و سختیهایی که در زمان فرعون به آنها وارد میشد از مصر مهاجرت کردند و به سرزمین کنعان رفتند .
معراج مرجانی
meraj marjani


* خروج بنی اسرائیل تحت رهبری حضرت موسی از مصر*  



کتیبه ها و سنگ نوشته های متعدد از مصر قدیم مربوط به سده یازدهم و دوازدهم ق.م از اقوام " اپیرو " که تلفظ ان به " هِبرو " شباهت دارد بحث می کرده اند . قدیمی ترین این کتیبه ها دو عدد سنگ نوشته راجب به مردم اپیرو در شهر " تِب " از مقبره ای بدست امده است .



 آمنحوتپ دوم ،فرعون مصر در کتیبه خود از اسیران جنگی سخن گفته و در جزء این اسیران 127 نفر از شاهزادگان کشور " رتینو " که در میان سوریه و فلسطین واقع بود و از 3600 نفر از مردم اپیرو یا " عبری " نام برده است . دو کتیبه در کاغذ پاپیروس از رامسس دوم فرعون مصر بدست امده و در ان دستور داده شده که حبوبات میان مردم اپیرو تقسیم شود و این مردم برای حمل سنگ در ساختمان یک ستون سنگی بکار گمارده شده بودند . "
 به احتمال خیلی زیاد خروج قوم بنی اسرائیل در این زمان صورت پذیرفته است " دو کتیبه روی کاغذ پاپیروس از رامسس سوم بدست امده و در این کتیبه ها قید شده که دو هزار کارگر برسم هدیه به معبد رَع ( خدای خورشید ) تخصیص یافته است و در میان این عده از مردم اپیرو یاد شده است . کتیبه دیگر از " وادی حمامات " در مصر علیا از رامسس چهارم بدست امده و در ان 8000 نفر مردم اپیرو ذکر شده است و از این کتیبه ها واضع می شود که در ان زمان مهاجران از خارج مصر بر این سرزمین وارد می شدند 


رامسس دوم

بنابراین از روی این کتیبه ها و نظایر انها می توانیم تاریخ خروج قوم یهود را از مصر معلوم داریم و میتوان گفت فرزندان بنی اسرائیل برای مرتبه اول در شهر " تانیس " و در زمان " ستی اول " فرعون مصر که از 1303 تا 1290 ق.م سلطنت کرده به کار گمارده شده اند و این عده در سلطنت رامسس دوم (از 1290 تا 1224 ) افزایش یافته و حضرت موسی در این زمان متولد شده و سپس بشرحی که در تورات فصل دوم و سوم کتاب خروج نقل شده به مصر امده و قوم خود را در سلطنت رامسس دوم از مصر خارج کرده است . لفظ موسی در زبان مصریان بمعنی " متولد " است و این واژه اخر تاتموس نام پادشاه مصر وارد شده است بمعنی زاده " تات " خداوند مصریست . " واژه موسی در زبان عبری به معنای " از آب گرفته شده " است"
 نوشته : meraj marjani بر گرفته از کتاب افسانه ای دینی مصر باستان نوشته دکتر موسی جوان نظر فراموش نشود...

*لطفا مطالب را بدون ذکر منبع کپی نکنید *

شجره قوم بنی‌اسرائیل 


نظرات 7 + ارسال نظر
رسول شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:56 ب.ظ http://purpirar.blogsky.com/

سلام مدجای!
بهتره به این سایت سر بزنی و بعد کل داستانهای موسی و بنی اسراییلی که در وبلاگت گذاشتی رو برداری!
http://purpirar.blogsky.com/

با سلام به شما دوست عزیز ، مطالب وب عجایب باستانشناسی ، همانگونه که از نام آن پیداست در مورد باستانشناسی است ،نه وب مذهبی‌ و تمام مطالب آن در کمال بی‌ طرفی‌ نوشته شده است . بسیاری از مطالب شما از کتب مذهبی‌ گرفته شده ، کتب مذهبی‌ ، منابع برداشت تاریخ هستند ولی‌ کتاب تاریخ نیستند.

saman شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:16 ب.ظ http://www.socksspeed.mihanblog.com

فروش ساکس5 (پرسرعت ترین نوع ساکس) به همراه آموزش و پشتیبانی رایگان >>> ymsgr:addfriend?saman_hh71@yahoo.com

شماره موبایل برای خرید فیلتر شکن:09168350295

جلال سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 04:50 ق.ظ http://yahoo2.blogfa.com/

با سلام به دوست نازنینم معراج عزیز : بارها خواستم وارد وبلاگ شما شوم اما گویا از دسترس خارج شده بود.. الان که کامنت شما را دیدم بسیار خوشحال شدم که فعالیت خود را مجددا اغاز کردید..لینک وبلاگ شما اصلاح شد. با ارزوی بهروزی و موفقیت

با سلام به شما دوست عزیز ، بعد از مدتی‌ طولانی ، و اتفاقات فراوان ، توانستم وب را به حالت اولیه خودش برگردانم . از لطف شما ممنون ، امیدوارم که همیشه به موفقیتهای خودتان ادامه دهید.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:47 ب.ظ

سلام
سایت بسیار جالبی دارید و اطلاعات خوبی دارید به خصوص من هم جدیدا از باستان شناسی خوشم اومده! البته از نجوم و فیزیک و ... هم خوشم میاد. یه کتاب جدیدا خوندم به اسم ارابه خدایان از دکتر اریک فون دانیکن. خیلی جالب بود. شما خوندینش؟ مطالبی که داخلش گفته همش درسته؟ نظرتون راجع به نظریش چیه؟
ممنون بابت سایتتون و وقتی که میذارید.
راستی شما تحصیلاتتون در مورد باستان شناسی هست؟ یا مطالعه آزاد داشتین و اینا رو میدونید؟
ممنون.

با تشکر از لطف شما دوست عزیز ، کتاب ارابه خدایان یکی‌ از شاهکارهای پرفسور اریک فون دنیکن است که دنیا را تکان داد . من در حدود ۱۰ سال پیش آن را مطالعه کرده بودم . در آن تحقیقات پرفسور اریک فون دنیکن در مورد یکی‌ از گفته‌های پیامبر " حزقیال نبی " در کتاب تورات ، اشاره شده ، که تمامی‌ پایه این کتاب بر روی مشاهدات آن پیامبر بنا نهاده شده . بسیاری از واقعیات از فرضیات سرچشمه میگیرند . البته این از فرضیات پرفسور اریک فون دنیکن است که تا حدود بسیاری به واقعیت نزدیک است. دوستان زیادی در مورد تحصیلات من پرسیدن ،من در دانشگاه علوم دریایی درس خوندم ، و تحصیلات خودم رو در رشته دریانوردی به پایان رساندم . در ضمن خوش حالم که به نجوم و فیزیک علاقمندید ، چون من هم به اختر فیزیک علاقمندم .

[ بدون نام ] سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:51 ب.ظ

سلام
توی بعضی سایتها نوشته قوم مایا تونسته بوده وقایعی مثل جنگ جهانی اول و یه سری اتفاقت دیگه رو تاریخشو پیش بینی کنه؟ این حقیقت داره؟ واقعا توی تقویشمون چیزی راجع به سال ۲۰۱۲ نوشته شده؟ که دوره جدیدی شروع میشه و ...؟ نظر شما چیه؟
با تشکر.

تقویم مایا یکی‌ از دقیقترین تقویمهایی تاریخ است که همچنان موجود است ، سوالات زیادی در مورد نابودی جهان وجود دارد و این تنها دست مایه بسیاری از فیلمسازان در این روزها شده است . ولی‌ تمامی‌ اینها به پایان جهان ، در این زمان تعیین شده اعتقاد دارند ، ولی‌ این افراد به این موضوع مهم توجه نکرده اند که تقویم مایا در این روز به پایان می‌رسد ولی‌ مایاها آن روز را آغاز دوره جدید نامیده اند . در ضمن در مورد پیش بینی‌ جنگ جهانی‌ دوم ، مربوط به نوستر اداموس میشود که آن هم به صورت اشعاری بیان شده که زیاد مفهوم نیست .

[ بدون نام ] چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:55 ق.ظ

راستی اگه امکان داشت و فرصت داشتید مطلبی در مورد تقویم قوم مایا و چیزی که درباره 2012 گفتن هم بنویسید.
موفق باشید.

در مورد مایا مطالب بسیاری در وب موجود است ، تنها کافی‌ است که به قسمت چپ وب " تمدنهای گمشده " مراجعه کنید ، البته سعی‌ می‌کنم که درباره این موضوع بیشتر در وب توجه کنم . موفق باشید

arash پنج‌شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ب.ظ

سلام
تابوتهایی که روی مومیایی های فرعون های مصر میذاشتن و شبیه صورت و بدن انسان میساختن، این تابوتها رو سعی میکردن با استفاده از چهره خود فرعون بسازن یا فقط شبیه چهره انسان میساختن و چهره خاصی مدنظرشون نبوده؟ ممنون.

چهره فرعون‌های مصر باستان در نقوش دیوارها و یا مجسّمه‌ها با تابوت‌هایی‌ که برای آنها می‌ساختند اندکی‌ تفاوت داشت به گونه‌ای که تشخیص چهره فرعون از طریق نقوش دیوارها و مجسمه‌ها بسیار نزدیک تر به چهره فرعون بود تا نسبت به تابوت یک فرعون مصری اصولاً تابوت فرعون از خود چهره فرعون در حد کمال و حد والا‌ی یک انسان که خون خدایان در بدنش جریان داشت ترسیم میشد ،چون فرعون با خدایان بسیاری در جهان پس از مرگ روبرو میشد ، در ۳ تابوت مجزا قرار داده میشد که سومین تابوت از نظر قد و اندازه و چهره به فرعون نزدیکتر بود .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد