عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است
عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است

علائمی برای خدایان

در اثر تحرکات اخیری که کشورهای همسایه انجام داده اند ، خوشبختانه موفق نشده‌اند که نام خلیج فارس را به نام   نا مانوس خلیج ع ر بی‌ تغییر دهند ، ولی‌ هماکنون با ادای جزایر ۳ گانه قصد دارند که با دست اندازی در منابع تاریخی‌ ایران ضربه شدیدی به این مرزوبوم وارد سازند لذا وب   "عجایب باستانشناسی " در این مورد به تمامی‌ هموطنان و ایرانیان  تمام نقاط جهان هشدار میدهد که هوشیار بوده و از تمامیت ارزی ایران    حمایت کنند.

معراج مرجانی

marjani.meraj@gmail.com





علائمی برای خدایان

 زمانیکه برادران رایت در سال 1903 هواپیمای دو باله کوچک خود را بر فراز شنهای کیتی هاک ( شمال کالیفرنیا ) به پرواز در اوردند ، انها نه تنها دریچه اسمانها بلکه زمین را به روی مردم گشودند.
 نخستین هوانوردان لذت زیادی از پرواز می بردند ، پرواز ، دنیای اشنای انها را دگرگون کرده بود و و به ان شکل و حالت اسرارامیزی داده بود . از انجا که هوانوردی در دهه های 1920 و 1930 پیشرفت قابل توجهی کرد ، خلبانانی که در خطوط هوایی پرو ، جنوب غربی امریکا یا بر فراز تپه های انگلستان پرواز می کردند ، چیزهای شگفت انگیزی می دیدند . کارهای هنری غول پیکر ، اشکال هندسی بزرگ ، انسانهای با چشمان به مانند جغد ، اسب هایی که چهار نعل می تاختند در مناظر ناشناخته با سر زندگی تعجب اور . بعضی از انها به نظر می رسد عاجزانه به اسمان خیره شده اند ، گویی در جستجوی چشمان خدایان هستند .


تصویر یک فضا نورد


شمعدان


 در انها اسراری نهفته است . ما هرگز نمی دانیم که به چه علت و برای چه کسانی ساکنان جزیره نازکا یا تپه های بریتانیا اینگونه طرح های زمینی را ترسیم می کردند . اما از طریق جادوی مدرن یعنی عکسبرداری هوایی می توانیم ، این تصاویر را ببینیم ، شاید منظور انها هم همین بوده که این تصاویر از وا دید شوند . مارلین بریجز عکاس امریکایی استاد این هنر است . او که مجذوب عکسبرداری از خطوط نازکا در پرو در اواخر دهه 1970 شده بود ، تصمیم گرفت که به عکسبرداری هوایی از مشهور ترین طرح های زمینی دنیا ادامه دهد . روشهای عکس برداری او بسیار دلهره اور بود . او بعضی وقتها انقدر نزدیک به زمین پرواز می کرد که یکی از دوستانش او را جادو گر مسافت 200 پایی نامید . او بالهای هواپیما را در زاویه 50 درجه قرار می داد تا بهترین چشم انداز برای عکس گرفتن بدست اید . سرعت هواپیمایش انقدر اهسته بود که گاهی اوقات خطر سقوط ان می رفت . بریجز ترجیح می داد در نور صبحگاه یا اواخر بعد از ظهر کار کند که سایه های تصاویر دراماتیک و بلند دیده شود . او برای این کار از فیلم سیاه و سفید استفاده می کرد تا اشکال متضادی از طبیعت و هنر بدست اورد .


 Write By : meraj marjani برگرفته از کتاب مکانهای اسرار امیز


*لطفا مطالب را بدون ذکر منبع کپی نکنید *

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:12 ب.ظ

سلام
یه نقاشی هم هست در غار وال کامونیکا ایتالیا که تصویری بسیار شبیه به فضانوردان امروزی هست ولی مربوط به ۱۲ هزار سال پیش (۱۰۰۰۰ سال پیش از میلاد) قدمت این تصاویر تایید شده هست؟ از کجا میشه فهمید؟ سایت یا منبع علمی معتبری هست که اینا رو تایید کنه؟ ممکنه این نقاشی ها جدید کشیده شده باشه و الکی توی اینترنت و ... روش مانور داده میشه؟ نظر شما چیه؟
ممنون.

تصاویر و کتیبه‌ها و یا دست نوشتها همگی‌ توسط آزمایشاتی که باستان شناسان بر روی آنها انجام میدهند قدمت سنجی شده و حدود تقریبی و قدمت آن بر آورد میشود . تصاویری که عکسبرداری شده از مدتها قبل وجود داشته و با ظهور اینترنت به آن راه یافته است البته از منظور انسانهایی‌ که اینگونه تصاویر را خلق کرده اند هیچ گونه اطلاعی در دست نیست به عقیده بسیاری از دانشمندان اینگونه از تصاویر برای علامت دادن به افرادی دیگر بوده است که ماهیت این افراد مشخص نیست.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 04:16 ب.ظ

سلام . ببخشید یه سوال . شما باستان شناسی خوندین ؟ چون منم علاقه شدیدی به باستان شناسی دارم.

رشته من باستانشناسی نیست ، من در دانشگاه علوم دریایی‌ تحصیل کردم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد