عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است
عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است

لشکر کشی ایران به رهبری کوروش


امروز در مورد چگونگی‌ ورود کورش بزرگ به بابل که در کتاب مقدس تورات نیز به آن اشاره شده ، صحبت می‌کنیم ، دوستان عزیز میتوانند نظرات خود را در قسمت نظرات مطرح کنند.
meraj marjani





کورش بزرگ شاه پارس ، انشان ، ماد ، بابل و لیدی
 در لباس پادشاهان مصری

لشکر کشی ایران به رهبری کوروش




 کوروش پس از تسخیر شهرهای نزدیک خلیج فارس ، لشکر کشی پر هیاهویی را به بابل آغاز کرد . وی کوشید در مقام رهایی بخش ، دل مردم را بدست آورد ، عبرانیان اسیر را با نوید بخشش و گذشت آزاد کرد .
در سال 539 پ.م طی نخستین جشن سال نو که بابلیان ان را سالها برگزار می کردند ، کوروش به این شهر حمله کرد . کوروش جز نبردی با پسر " نبونید " ، با مقاومت چندانی روبرو نشد .



 ورود پیروزمندانه به بابل


هردوت این فتح شاه پارس ها را چنین شرح می دهد: ظاهرا پارس ها با غافلگیری بر آنان ( بابلیان ) چیره شدند و شهر را گرفتند همچنان که اظهار می دارند ، به سبب گستردگی شهر ، و با ان که حمله کنندگان بخش های پیرامونی را گرفته بودند ، ولی ساکنان بخش های مرکزی هنوز نمی دانستند چه اتفاقی افتاده است ، و از انجا که سرگرم جشن بودند ، پایکوبی و خوشگذرانی ادامه داشت تا وقتی که از جریان فتح با خبر شدند و برایشان مسلم شد . کوروش ، " نبونید " نامحبوب را گرفت و کشت . سپس پیروزمندانه وارد بابل شد . وی حاکمی ایرانی بر انجا گماشت و به کار آخرین سلسله محلی حاکم بر این شهر پایان داد . در سال بعد پسر کوروش به نمایندگی از طرف او ، در جشن سال نو شرکت کرد و این کار حکایت از ان داشت که حکومت تازه ایرانی مشروعیت یافته بود. از انجا که کوروش با بابلیان رفتاری احترام آمیز داشت ، در سر تاسر این امپراطوری او را ستودند . وی دستور اجرای قوانین را داد ، و ایزدان سومر و اکد را در زیارتگاهایشان باز نشاند .
این پادشاه از ویران کردن شهرهایی که مردم در آنها می زیستند ، خودداری ورزید و عبرانیان را که دیرزمانی در اسارت بابل بودند ، آزاد کرد تا به اورشلیم باز گردند و دینشان را در انجا پی بگیرند . وی به بابلیان اظهار داشت که " مردوک " را همچنان می توانند بپرستند . استوانه ای به اکدی ، محبوبیت کوروش را این گونه توصیف می کند : همه ساکنان بابل ، و نیز سرتاسر سومر و اکد ، شاهزادگان و فرمانروایان ، در برابرش (کوروش) سر فرود آوردند ، و شاد از این که وی شاهی را به دست آورد است ، با چهرهای گشاده ، او را به عنوان سروری که به یاری اش از مرگ به زندگی بازگشته بودند و همه از آسیب و زیان در امان مانده بودند، خوشامد گفتند و نامش را ستودند.

 Write By : Meraj Marjani ( برگرفته از کتاب _ Author : Swisher, Clarice _The Ancient Near East ترجمه عسکر بهرامی ) 
 www.medjai.blogskyl.com


نظرات 3 + ارسال نظر
پریسا جمعه 2 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:16 ب.ظ

سلام . عالی بود.

موفق باشید

پریسا پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:43 ب.ظ

سلام خیلی دلم میخواد همیشه ازتون تشکر کنم چون من هر روز به وبلاگتون سر میزنم ومنتظر مطالبه زیباتون هستم . برام خیلی جالبه که شما علوم دریانوردی خوندین اما مطالب باستانی و باستان شناسی میزارین . من با خوندن مطالبتون انرژِی مثبت میگیرم چون خودم عاشق باستان شناسیم . میبخشین میشه لطفی کنین برام عکسهایی باستانی به ایمیلم ارسال کنین. ممنون میشم. parilove61@yahoo.com

خوشحالم که به مطالب وب علاقمند هستید ، باستانشناسی علمی است که بحث تاریخ را از حالت کسل کننده به حالت جذاب بدل می‌کند تا برای خواننده خسته کننده نباشد ، بسیاری از مکتشفین و باستانشناسان ، دریانورد بودند ، مثل ، هانریش شالیمان ، جیمز کوک ، یاکوب رگوین ، و حتی مترجم عالیقدر ، ذبیح اله منصوری و این به خاطر حس ماجراجویی دریا نوردان است .

hamideh alizadeh شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام، آیا تحریمها ما را بدبخت کرده یا دزدیهای آقایان؟ از یک طرف آقایان بسیج در کشورهایی مثل سودان با میلیاردها دلار سختی میکشند از یک طرف تحریمها و دلار ۴۰۰۰ تومن روزگار ما ملت بیچارهٔ ایران را سیاه کرده. ‌ای والله آقای دکتر محمود واقعا که شاهکار کردی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد