عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است
عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است

ربط ما چیست؟ 1. 5# پهلوی:

مطالب مربوط به «مقالات ربط ما چیست ؟» مرتبط با مجموعه تفاسیری از جامعه ایران در مسیر توسعه و پیشرفت بوده و در جهت ارتقای فرهنگ و توسعه کشور ایران گام بر می دارد ، این مقالات توسط خانم سهیلا شاکرین فوق لیسانس رهبری سازمانی و فوق لیسانس روانشناسی  در ایالت واشنگتن نگاشته شده است ، لطفا در مطالعه این مقالات شکیبا باشید و از تصمیم گیریهای سریع بپرهیزید . این مقالات هیچگونه ارتباطی با تخریب مجموعه یا ارتقای شان مجموعه دیگر و یا نگرش نویسنده وب عجایب باستانشناسی ندارد صرفا برای اطلاع جامعه تنظیم شده است .

 meraj marjani


ربط ما چیست؟ 1. 5# پهلوی: مکانیزم عقب ماندگی اکثریت و بهره برداری گروهی کوچک 

در نگاهی سطحی به عکسهای با حال و “ناستالجیک” که از شادیها و آزادیهای دوران پهلوی برامون باقی مونده، بسیاری (بعد از تاسف) ممکن است تعجب کنیم که چرا با همۀ ابرازهای هنری، آزادیهای آموزشی و علمی، آزادیهای اجتماعی و غیر-سیاسی، با وجود قوانینی مثل حمایت خانواده، تساویِ حقوق زنان، آزادی ادیان، آزادی کسب و کار و تجارت، با وجود روابط خوب (حتی در ظاهر افتخارآمیز) بین المللی و با همۀ بدست آورده های صنعتی و اقتصادی، چرا مردم ما در آخر دهۀ ۱۳۵۰ چاره ای بجز عوض کردن رژیم برای نجات خود ندیدند؟ این سوال مهمتر میشود وقتیکه خودمان را با دیگرانی (مثل کرۀ جنوبی) مقایسه میکنیم که همزمان با ما (در دهه های ۱۳۳۰ و ۱۳۴۰) شروع به صنعتی و مدرنیزه شدن کردند، ولی، همانطور که میبینید، نتایجی بسیار متفاوت بدست دادند. 

چیزی که اتفاق افتاد این بود که در دهۀ ۱۳۵۰، بعد از اینکه ایرانیان از هیجان و شور اوایل دوران آزادی اقتصادی و مدرنیزه شدن و داشتن ماشین و برق و سینما و جاده های آسفالت و غیره بدر آمدند، توانستند با دیدی بالغ به نتیجه و کارنامۀ واقعیِ مدیریت منابع و رهبری کشور نگاهی دوباره بکنند ... و متوجه شدند که برنامه هائیکه برای رشد و صنعتی کردن کشور، توسط اساتید خارجی و شرکتهای چند ملیتی مشاورِ شاه ریخته شده بود برای پیشرفت اکثریت مردم ایران نبود، بلکه فقط برای قدرتمند کردن و بهره مند شدن عدۀ بسیار قلیلی طرحریزی شده بود. 

در واقع در دهۀ سی و چهل ایران یکی از اولین "لوله های آزمایشی" برای پیاده کردن ایده های بانک جهانی و صندوق بین الملل پول، امروزه تحت عناوین"تعدیل ساختاری" و "اقتصاد و تجارت آزاد"، در جهان بود. 

در این مقاله پیچ و مهرۀ مکانیزم عقب ماندگیِ اکثریت و بهره برداری و قدرتمند شدن درصدی کوچک در یک جامعۀ بظاهر صنعتی و مدرن را مشخص میکنیم.

(لطفاً بقیۀ مقالۀ 5.1# را در بلاگفای “ربط ما چیست؟” مطالعه بفرمائید)...


[ ادامه مطلب ]

نظرات 2 + ارسال نظر
zohree دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:12 ق.ظ http://www.agahi7.ir

سلام .از وبتون خوشم اومده مطالب جذابی داره دوس دارم باهاتون تبادل لینک کنم


www.links.agahi7.ir

با سلام به شما آیا برای نمایش آدرس وب عجایب باستانشناسی با موضوع خاص ، در وب شما تدبیری اندیشیده شده است ؟
اگر شده من شما را با ادرس خودتان لینک میکنم ، شما می توانید مرا مطلع کنید ، با کمال میل شما را به لینکستان اصافه خواهم کرد .

ali یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:22 ب.ظ http://olden.blogsky.com

سلام دوست عزیز
خیلی ازت معذرت میخوام
لینک های ارسالی به لینک باکس باید توسط من پذیرفته بشه منم یه مدت زیادی نبودم امروز لینهای ارسالیتونو تایید کردم
بازم ببخشید

با تشکر از شما
موفق و سرفراز باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد