عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است
عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است

کتاب مقدس مصریان باستان-3


یک مصری بعداز طی مخاطرات و مشکلات فراوان، در صورت تایید خدایان، وارد سرای آخرت و بهشت می شد و در آنجا تا آخر عمر در خیر و خوشی در جوار خدایان به زندگی خود ادامه میداد و به آنها خدمت می کرد. نکته جالب توجه در این بخش، تلاش اهریمن برای فریب شخص تا آخرین لحظات ورود شخص به بهشت است، ولی اصولا شخصی که مورد تایید اوزیریس قرار میگرفت، امکان اشتباه نداشت که فریب بخورد و دوباره به دنیا باز گردد. امروز سومین قسمت (آخرین) از مجموعه کتاب مقدس مصریان باستان را به پایان می بریم، دوستان میتوانند نظرات خود را در مورد این موضوع در قسمت نظرات مطرح نمایند.

Meraj Mariani 

marjani.meraj@gmail.com 
Www.medjai.blogsky.com

قسمتی از کتاب مقدس مصریان باستان ، یکی از کاتبان فرعون آمنیفس سوم به همراه مادر و همسر ، سلسله هجدهم نزد اوزیریس ، بعد از پایان محاکمه و در آستانه ورود به بهشت .

کتاب مقدس مصریان باستان-3

عبور روح از رود نیل آسمانی و ورود وی به بهشت 

‌در فصل 91 تا 93 کتاب مقدس نقل شده که روح آدمی چگونه پس از رهایی از شدائد دوزخ در کشتی آسمانی آسمانی می نشیند و به سوی بهشت رهسپار می شود و بقیه راه خود را با این وضعیت در سفر آخرت به پایان می رساند و در این سفر باید از رود نیل مینوی که در جهان آخرت به پایان می رساند و در این سفر باید از رود مینوی که در جهان آخرت مانند رود نیل سرزمین مصر جریان دارد عبور نماید و این رود است که در واقع جهان برزخ را از بهشت جدا می سازد. 

در آغاز کار یک مرد کشتی بان خود را به روح عرضه می دارد تا وی را از رود گذر دهد اما روح با یک هوش مخصوص ربانی توجه میکند که این کشتی بان نیست بلکه یک مرد شیطان صفت است و در صدد بر آمده است که وی را فریب دهد و در کشتی بنشاند اما به جای سفر به جهان غرب به سوی شرق راهنمایی نماید. این شیطان به نام شارون، دوبار سعی می کند روح را در کشتی نشاند و وی هر دوبار از رفتن خودداری می کند. بالاخره کشتی بان واقعی ظاهر می شود و روح را در کشتی مخصوص خداوند خورشید می نشاند و از نیل آسمانی عبور می دهد و به بهشت، جایگاه خدایان و پارسیان می رساند. 

در فصل 110 از کتاب مقدس مصریان نقل شده که نخستین جایگاه بهشت که روح آدمی برای نخستین بار قدم می نهد  یک مزرعه سبز و خرم است و این مزرعه در دره بسیار وسیع واقع شده و این دره بنام آنورا یا بابوت موسوم است و یک سوسمار در این دره حکومت می نماید و در سمت مشرق دره مسکن دارد و در بلندی کنار دره یک افعی بزرگ به طول سی یارد دور خود حلقه زده و نگهبانی می دهد و در سمت جنوب آن یک دریاچه بزرگ با آب زلال و گوارا واقع شده و از این زمان است که روح انسان در مزرعه آسمانی بکار زراعت می پردازد و محصول و خوراک برای ارواح آماده و فراهم می دارد و برای همیشه و به طور ابدی در خدمت اوزیریس، خداوند عالیجناب قرار می یابد. 

خپری ، شمایل خورشید طلوع کننده در طی سفر روزانه خود

کتاب نیمکره زیرین جهان

این بود قسمتهای جالب، از فصول کتاب مقدس مصریان باستان و در بقیه فصول آن راجع به محاکمه روح آدمی و دادرسی وی در جهان برزخ و تشریفات این دادرسی و نام خدایان این جهان و طبقات ده گانه دوزخ و تفضیل شکنجه و عذاب روح بد کار و بالاخره ادعیه و اوراد مخصوص که در کفن و تابوت جسد مومیایی بایستی نگاشته شود شرح داده شده است اما کتاب مقدس مصریان باستان به کتاب سرگذشت روح آدمی در جهان آخرت یا کتاب مراسم دفن اجساد منحصر نیست بلکه کتابهای متعدد دیگر بدست دانشمندان مصر شناس رسیده و به زبانهای اروپایی ترجمه شده است از آن جمله کتاب راجع به نیمکره زیرین جهان، است و در آن تفضیل مسافرت روزانه خداوند خورشید و عبور روزانه کشتی ربانی وی از دروازه جهان غرب به نیمکره زیرین شرح داده شده است. در این مسافرت همه روزه، خداوند خورشید مدت دوازده ساعت پس از غروب در جهان تاریکی یا جهان برزخ به سیر و گشت می پردازد و از این جهان دیدن میکند و مشکلات را حل و فصل می نماید و در هر ساعت از این دوازده ساعت با شداید و مشکلات و حوادث گوناگون مواجه می شود و در هر مرتبه مظفر و فیروز می گردد و صبحدم از مشرق در زمین خاکی سر در می آورد و حوادث مربوط به هریک از این ساعات شبانه را باختصار از کتاب مزبور در زیر نقل مینمایم. 

"خورشید در نیمکره غربی زمین خاکی نخستین ساعت شب از میدان بسیار وسیع عبور می کند و مساحت این میدان بطول سیصد و پهنای 120 آتن می باشد و بنام میدان "نت مارا" موسوم است. خورشید در دومین ساعت شب از میدانی عبور می نماید که مساحت آن به همان مساحت میدان گماشته شده اند بنام "بوسابان" موسوم هستند و ارواح آسمان زیرین در این میدان سکونت دارند. 

"خورشید در سومین ساعت شب از عرصه و میدانی می گذرد که نام درازی دارد و معنی آن آبیست که به خدای بزرگ تعلق دارد. خدایان و یا اشباحی که برای حراست از این میدان گماشته شده اند بنام "با استلااو" موسوم می باشند و دروازه این میدان به جاده اسرار آمیز سلطنت روزات باز است. 

خورشید در پنجمین ساعت شب از میدانی عبور می کند که دروازه آن توقفگاه خدایان می باشد و تغییر شکل در این میدان و یا در این ساعت شب حاصل میگردد و این تغییر شکل بسیار اسرار آمیز است.

"خورشید در ششمین ساعت شب در نیمکره غربی از میدانی عبور می کند که نام مخصوص دارد و این نام به معنی(جاده مخصوص خورشید) می باشد و این میدان جزء آسمان زیرین است که آدمی زاد از فهم آنها ناتوان می باشد. 

"خورشید در هفتمین ساعت نیمکره غربی از میدانی عبور می کند که در آنجا میان اوزیریس و افعی بزرگ اندام موسوم به آپو فیس جنگ و جدال بر خیزد و افعی زخمی میگردد و در این میدان است که تاریکی روز رو بروشنی رود و از جاده اسرار آمیز جهان برزخ صدا و آواز می رسد و در این مکان است که خداوند خورشید در کشتی بزرگ مخصوص خود می نشیند و افعی بزرگ دیگر موسوم به هابر در آنجا ظاهر می شود و این افعی است که زمین خاکی را در پشت خود گرفته و درازی آن به 450 یارد می رسد. هفت خداوند در این قسمت از نیمکره غربی حضور دارند. در این شب دستور داده شده که دقت کن وظایف خود را نسبت به اوزیریس و خداوند جهان غرب انجام دهی. 

جیمس بون و یک دانشمند ارجمند در کتاب خود محض رعایت اختصار راجع بسر گذشت خدای خورشید در ساعات هشتم تا دوازده هم شب توضیحی نداده و آنچه هم باختصار نقل کرده مانند افسانه هایی است که در پیش یاد نمودیم و از تکرار بی نیاز هستیم. مقصود این بود که معلوم داریم مندرجات کتاب نیمکره غربی در مصر باستان از چه قبیل می باشد و یا انسان در عهد قدیم آنهم در طول مدت چند هزار سال با چه نوع اوهام و خرافات و مهملات دینی سر و کار داشته و همه این اوهام و خرافات نیز از بی اطلاعی و جهالت وی از وضعیت جغرافیایی زمین خاکی که امروزه بنام قاره آمریکا نامیده می شود سرچشمه گرفته بوده است.


پایان 


Write By : Meraj marjani 

برگرفته از کتاب  افسانه های دینی مصر باستان نوشته دکتر موسی جوان

*لطفا مطالب را بدون ذکر منبع کپی نکنید *

نظرات 2 + ارسال نظر
زادچهر پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:49 ق.ظ http://shahrigarieiran.blogfa.com

درود بر شما ایرانی نیکو سرشت
بسیار بسیار بابت نوشتارهای پر بارتون از شما سپاسگزارم.

خوشحال میشم فرهیخته ای چون شما رو به وبلاگم دعوت کنم.

با تشکر از شما، نظر لطف دارید، از وب شما باید به عمل آمد، وب خوبی دارید، موفق و موید باشید

محمدرضا دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 07:57 ق.ظ http://ahkam-nojavanan.vcp.ir/

سلام ممنون از سایت خوبتون.خوشحال میشم به سایت ما هم سر بزنید و تبادل لینک داشته باشیم
http://ahkam-nojavanan.vcp.ir/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد