عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است
عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است

انهدام دروازه های تاریخی موصل

انهدام دروازه های تاریخی موصل و انتقال گاوهای بالدار توسط داعش

گروه تروریستی داعش در ادامه عملیات ویرانگرانه خود در موصل، طی روزهای گذشته دیوارهای تاریخی این شهر را تخریب کرده و چهار مجسمه بالدار مربوط به دوران آشوریان را به نقطه ای نامعلوم منتقل کرده است.
به گزارش ایرنا،در گزارش های رسانه ای به نقل از ساکنان محلی، گفته شده دیوار باستانی بابل با کارگذاری مواد منفجره تخریب و منهدم شده است.
اهالی منطقه 'باب نرکال' به 'ارم الاخباریه' گفته اند این اقدام سه روز پیش رخ داد، در حالی که داعش یک گروه از کارشناسان خارجی را به همراه داشت.
همچنین گفته شده که ۴ مجسمه گاو بالدار دوره آشوری در محوطه باستانی ' نمرود'، با جرثقیل به خارج از شهر منتقل شده که در این عملیات،همان کارشناسان خارجی حضور داشته اند.
برخی منابع گفته اند که داعش در غارت اشیاء و آثار تاریخی با برخی جریان ها در امریکا و اسراییل هماهنگ است، بطوری که حسین الشریفی عضو کمیته گردشگری و اثار باستانی پارلمان عراق هم پیش از این از سرقت آثار نینوا و انتقال آن به آمریکا و اسراییل خبر داده بود.
البته دولت عراق از سازمان ملل متحد خواسته که در بازگرداندن این آثار واشیاء به سرقت رفته به این کشور همکاری کند، اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
پیش از این بسیاری از سیاستمداران از استان نینوا و شهر موصل مرکز آن، از مجامع بین المللی و رسانه های جهانی به دلیل سکوتشان در قبال جنایات و اقدامات وحشیانه داعش انتقاد و این سکوت و بی تحرکی را محکوم کرده اند.
داعش از ۲۰ خرداد (۱۰ ژوئن ۲۰۱۴) تاکنون بیشتر آثار و ابنیه تاریخی استان نینوا و شهر موصل را منهدم و تخریب کرده است. قلعه تاریخی تلعفر از جمله این آثار است که طی هفته گذشته تخریب شد.
مسجد السلطان ویس در منطقه فاروغ در مرکز شهر موصل نیز اخیرا منهدم شده است.
این گروه علاوه بر صدها مسجد و حسینیه و کلیسا، کلیه اماکن مقدسه از جمله مراقد پیامبران یونس و شیث نبی را ویران کرده است.
منبع > شهر خبر
نظرات 2 + ارسال نظر
اوجا دوشنبه 31 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 10:32 ب.ظ http://www.naqweb.ir

با سلام دوست من وب قشنگ و جالبی دارین مطالبتون هم جابه من هم به این موضوعات علاقه خاصی دارم
به وب هاب منم یه سری بزن اگه خواستی روی وبت کار کنی
میتونی ایده های جالب و جدیدی رو از وب ما گیر بیاری
پشیمون نمیشی
ojallar.blogfa.com
اینم یه نمونه آنلاین از کارامونه

با سلام ، نظر شما منتشر شد برای علاقمندانی که مایل به استفاده از این آثار میباشند ، موفق باشید

جنایات ترکان و مغولان شنبه 6 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 04:32 ب.ظ http://www.yyy300.blogfa.com

مرگ بر اردوغان. مرگ بر مغولان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد