عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است
عجایب باستانشناسی

عجایب باستانشناسی

مدجای کلمه ایست عبری که به سربازان ومحافظان فرعون اطلاق می شده .این وبلاگ برای کمک به ارتقای فرهنگ و تاریخ جهان نگاشته شده است

کشف آرامگاه ملکه فراموش‌شده ۴۵۰۰ ساله مصری

کشف آرامگاه ملکه فراموش‌شده ۴۵۰۰ ساله مصری

گروهی از باستان‌شناسان جمهوری چک موفق شده‌اند آرامگاه یک ملکه مصری ناشناخته را که همسر«فرعون نِفِرفِره» است، بعد از ۴۵۰۰ سال از دل خاک بیرون آورند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های مصری خبر فوق را روز یکشنبه، ۱۴ دی‌ ماه اعلام کردند. بر این اساس، آرامگاه این ملکه مصر باستان در منطقه ابوصیر بوده که مکان «شهر مردگان» پادشاهی کهن در جنوب غربی قاهره است، منطقه‌ای که به واسطه چندین هرم ساخته‌شده برای فرعون‌های پنجمین دودمان فراعنه‌ مصر باستان شهرت دارد. فرعون نِفِرفِره یکی از اعضای این دودمان بوده است.

ممدوح الدماطی، وزیر آثار تاریخی مصر، در بیانیه‌ای گفت که نام همسر فرعون نِفِرفِره پیش از این اکتشاف ناشناخته باقی مانده بود. با این حال، به گفته الدماطی، نام این ملکه فراموش شده «خِنتاکاوِس» است: «برای نخستین بار ما با نام این ملکه - که پیش از کشف آرامگاهش ناشناخته بود - آشنا شدیم.»

بدین ترتیب، نام رسمی ملکه تازه از خاک سربرآورده «خِنتاکاوِس سوم» خواهد بود، چراکه پیش از او دو ملکه به نام خِنتاکاوِس شناسایی شده بودند.

نام و نشان پیکر کشف شده در آرامگاه بر روی دیواره‌های این محل حک شده بود. به گفته الدماطی: «این اکتشاف به ما کمک خواهد کرد که با ابعاد جدیدی از دودمان پنجم فراعنه، و همچنین دودمان چهارم، آشنا شویم که شاهد ساخت اولین اهرام در این سرزمین بودند.»

میروسلاو بارتا، رئیس گروه اعزامی مؤسسه مصرشناسی از جمهوری چک، در توضیحاتی گفت که آرامگاه خِنتاکاوِس سوم در مجموعه آرامستان فرعون نِفِرفِره کشف شد: «به همین دلیل به این جمع‌بندی رسیدیم که این ملکه همسر نِفِرفِره است.»

یکی از مقام‌های رسمی وزارت آثار تاریخی مصر نیز گفت که آرامگاه مربوط به اواسط دوران زمامداری دودمان پنجم فراعنه (بین سال‌های ۲۹۹۴ - ۲۳۴۵ پیش از میلاد مسیح) بوده است.

باستان‌شناسان همچنین حدود ۳۰ عدد ظروف مختلف در محل آرامگاه یافتند که ۲۴‌ دست آنها از جنس سنگ آهک و چهار دست از جنس فلز مس بودند.  

منبع:Rf

نظرات 2 + ارسال نظر

روی هر پله ای که باشی,خدا یک پله از تو بالاتراست,نه بخاطره اینکه خداست برای اینکه دستت را بگیرد[گل][گل][گل]

kermanshahan20.blogfa.com (وبلاگ دیدنیهای کرمانشاهان)

kermanshah29.blogfa.com (وبلاگ کرمانشـاه پایتخت گردشگری وتاریخ وتمـدن)

kermanshah39.blogfa.com (وبلاگ اخبار کلانشهر کرمانشـاه)

مهدی یکشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 01:12 ق.ظ

معرفی تاریخ و آثار باستانی سرزمینهای کهن

https://telegram.me/bastanshenasan
کانال تاریخ و باستان شناسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد